Fxy Blog
Web tasarım ve dijital medya ile ilgili tüm gelişmeleri blog sayfamızdan takip edebilirsiniz.
Günümüzde çoğu işletmeleri ya da markaları internet üzerinden öğreniyoruz. Peki kendi işletmenizin internette ne kadar görünür olduğunu biliyor musunuz? Eğer yerel bir işletmeyseniz ve henüz lokal SEO ya da diğer adıyla yerel SEO çalışmalarınızı oturtmadıysanız, o potansiyel müşteriyi kaçırıyor olabilirsiniz. Bu nedenle yerel SEO işletmeler için çok önemlidir.
Hubspot’un hazırladığı bir rapora göre Google’da yapılan aramaların %46’sı yerel aramalara sahip ve kullanıcıların %71’i yeni bir lokasyona gitmeden önce arama yapıyor.
Araştırmalara göre yerel işletmelerin %56’sı hala Google My Business’ta yer almıyor.
Yerel SEO’nun Değişimi
Şubat 2005’te Google Maps ortaya çıktı böylelikle Business Center verileri Maps’e aktarılmaya başladı ve işletmeleri haritalarda görebildik. Ocak 2007’de “3 Pack” denilen üçlü yapıya geçildi. Mayıs 2007’de Universal Search hayata geçmeye başladı. Universal Search’den önce kullanıcılar arama yaptığında sadece organic search çıkardı. Görseller, videolar görülmezdi şu anda hepsini görebiliyoruz bu da lokal sonuçları olumsuz etkiledi. Haziran 2007’de Google Maps’te yorum alanı oluştu. Ocak 2008’de Local One Box onlu bir yapıya geçti bu da işletme sahipleri için daha fazla rekabete yol açtı. Mart 2008’de Google kullanıcı deneyimi tarafından bir geliştirme gerçekleştirdi, işletmeler için öneri verebilme özelliği oluştu. Nisan 2010’da Google Places ortaya çıktı ve Places ile birlikte Search kısmı oluştu bunun sayesinde sadece lokasyon bazlı aramalar yapılabiliyor. Mart 2012’de lokasyon bazlı arama güncellemesi oluşturuldu artık şehire hatta konuma göre sonuçlar karşımıza çıkıyor. Mayıs 2012’de Google Plus’ta lokal arama entegre edildi, bunun avantajı da yorum yapma ve okuma için kolay bir alan oluşması oldu. Haziran 2014’te Google My Business açıldı. My Business ile daha temiz bir dashboard kullanma özelliği ve uzun açıklamalar girebileceğimiz bir alan oluşturuldu fakat soru cevap bölümü kaldırıldı. Temmuz 2014’te klasik SEO sinyalleri lokal aramalar için de çok önemli hale geldi. Bu güncellemeden işletme sahiplerinin sayfa yapıları SEO sinyallerine yönelik optimize edilmediyse olumsuz etkilendi.
Yerel SEO Nedir?
Bize coğrafi sonuç gösterecek her türlü aramaya yerel arama diyebiliriz.
Yerel SEO, alakalı yerel aramalardan daha fazla kullanıcı çekmek için web sitenizi “optimize etme” sürecini ifade eder. Bu aramalar Google’da ve diğer arama motorlarında yapılabilir. Ayrıca lokasyon bazlı kullanıcıların anlık olarak yaptığı arama sonuçlarında sizin de ürün ve hizmetlerinizi tanıtmanıza yardımcı olan çalışmalar bütünüdür. Google yerel SEO hizmetleri, işletme ile ilgili tüm temel bilgileri ad, adres, web sitesi, iletişim numarası, çalışma saatleri, hizmetler, sosyal medya profilleri, yerel dizinler ve Google'daki işletme sayfanız olarak düzenleyen sistemdir.
Ayrıca bu durum sadece Google’da yapılmıyor, kullanıcılar artık farklı platformlardan da arama yapıyor. Örneğin; Bing, Yelp, Apple Maps vb.